Vanmorgen vroeg zat ik weer op het zadel. Het doel was Glückstadt, maar omdat ik – volgens Ewout – het nest al rook, heb ik nog maar even gas gegeven en ben ik doorgereden naar Brake, aan de andere kant van de Wezer. De eerste 100 kilometer waren kletsnat, maar […]
Na een hele korte nacht stond ik om 5.45 uur op de terminal in Halmstad. Even later kwam er een 500cc BSA uit 1927 met stoterstangen aan, wat direct een leuk gesprek opleverde. Dat gesprek werd voortgezet op de boot, samen met een echtpaar op een Harley uit 1935. Met […]
Mei lijkt ieder jaar weer een verraderlijke maand voor vakantieplannen. Terwijl ik van tevoren droom over zonnige wegen en heldere luchten, blijkt de realiteit vaak nat en onvoorspelbaar. Dit jaar was mijn oog gevallen op Tsjechië, maar het weer in Europa leek me opnieuw te dwarsbomen: regen, regen en nog […]
Ik kom uit op 0,8. Weet jij nog hoe ik aan dit getal kom in de vergelijking K:A? Vroeger was ik redelijk goed in wiskunde en rekenen, en ik kreeg meteen een déjà vu toen ik het bord zag. Het blijkt iets met een kerk te maken te hebben, en […]
Na een korte nacht waarin ik goed heb geslapen, komen we rond 7:00 uur aan in Trelleborg. Gisteravond heb ik samen met een paar motorrijders koffie gedronken en verhalen uitgewisseld over routes en het zelf sleutelen aan schroot. Samen met deze motorrijders verliet ik de boot en namen we per […]
Na de (geslaagde) eerste etappe samen met Ewout en Xin ga ik vandaag alleen verder. Het weer is redelijk; met heel af en toe een paar druppels kom ik aan in Rostock, waar ik vanavond om 23:00 uur de boot neem naar Trelleborg. Uhhhh, je zou toch naar Tsjechië? Klopt, […]
Als je 2.600 kilometer wilt gaan rijden op een oude Honda C310, dan wil je zeker weten dat die motor in topconditie is. Daarom koos ik ervoor om het blok professioneel na te laten kijken. Een verstandige keuze, zou je denken. Alleen liep het dit jaar behoorlijk anders – de […]
De datum van vertrek komt langzaam maar zeker dichterbij. En na wat technische hobbels is het dan eindelijk zover: de C310 staat klaar voor een nieuwe reis. De problemen met de elektriciteit zijn opgelost en vervangen door een degelijk alternatief. Ook het gedoe met één van de tuimelaars is inmiddels […]
Hoe belangrijk het trainen van de bilspieren is voordat je een lange tocht maakt, hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen. Het bijkomende voordeel: na een winterslaap gebeuren er altijd onverwachte dingen — en die heb je liever niet tijdens een ritje door de Bohemen. Blokje om naar Hattem […]